Ambitie
Het consortium heeft de ambitie om een hergebruiksysteem voor zuivel in de Nederlandse supermarkten te ontwerpen dat duurzamer is dan de huidige zuivelverpakkingen. In dit traject wordt de haalbaarheid van een hergebruiksysteem verkend. Een belangrijk onderdeel hierin is het onderzoeken van het meest geschikte, voedselveilige en duurzame materiaal voor een herbruikbare verpakking.
Uitdaging
De drie belangrijkste aandachtsgebieden voor het nog te ontwikkelen hergebruiksysteem zijn als volgt:
Milieu-impact
Consumentenacceptatie
Voedselveiligheid
Samenwerking
Het consortium voor dit Moonshot bestaat uit de volgende partijen:
Supermarktketens:
Lidl
Jumbo
Albert Heijn
Brand owner zuivel:
FrieslandCampina
Private label zuivel:
Farm Dairy
Royal A-Ware
Hier kan jouw bedrijf staan
Doe je mee?
Houd deze pagina in de gaten voor de meest recente informatie. Heb je vragen of wil je graag meedoen?