Webinar | Consumentengedrag en circulaire businessmodellen

Circulair ondernemen groeit, maar circulair gedrag is voor consumenten nog lang niet de standaard. Consumenten maken hun keuze bijvoorbeeld op basis van gemak, prijs of leveringssnelheid. Dit weegt voor veel consumenten nog zwaarder dan duurzaamheid. Als je circulair onderneemt is dan ook de grote vraag: hoe bereik ik het brede publiek?

Duwtje en Copper8 onderzochten welke prikkels écht werken om consumenten te bewegen tot circulair gedrag. Het onderzoek richtte zich specifiek op de sectoren textiel, meubels en elektronica. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, in samenwerking met Het Versnellingshuis, VNO-NCW, MKB Nederland en MVO Nederland.

Bij tweedehandskledingwinkel KETCH kwamen ze erachter dat het soms in kleine, verrassende details zit: een frisse geur of een strakke presentatie kunnen het verschil maken.

Op 10 november presenteren Duwtje en Copper8 dit onderzoek tijdens een webinar. Een unieke kans om direct van de onderzoekers te horen wat werkt en wat je zelf kunt toepassen!

Tijdens dit webinar:

Datum: maandag 10 november

Tijd: 13.30 – 15.00 uur

Locatie: Online

Meld je hier aan