De Duurzame Doorbraak #7: Reuse, repair, retail

.

De inschrijving voor dit event is vol en om die reden gesloten. Niets meer missen? Houd onze events in de gaten of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.


Het opnieuw laten bekleden van een bank is te veel gedoe. Tweedehandswinkels zijn muf. En voor iets meer geld kopen jouw klanten liever een nieuwe, dan een gerepareerde telefoon. Uit onderzoek blijkt dat consumenten niet altijd open staan voor circulaire producten. Hoe maken we het kopen van gerepareerde en gebruikte producten toegankelijk en aantrekkelijk voor consumenten?

Bedrijven experimenteren volop met deze vraag. Ikea vervangt de Koopjeshoek door de Circular Hub. Drop&Loop maakt het mogelijk om gebruikte kleding in te leveren bij de Albert Heijn. De United Repair Center is gevestigd op een A-locatie in Amsterdam. Wat kunnen wij leren van deze initiatieven?

Op donderdag 10 november gaan wij in gesprek met retailers en gedragswetenschappers: wat kunnen de fashion- en meubelsector van elkaar leren? Wat werkt en wat werkt niet? Hoe kan gedragswetenschap ons helpen in het vormgeven van een soepele en prettige customer journey?

Dit event is onderdeel van het jubileumfeest van Het Groene Brein.

Waarom dit interessant is voor jou

  • Jij krijgt de gelegenheid om met experts te sparren over jouw uitdaging
  • Je loopt de deur uit met waardevolle tips en suggesties
  • Jij leert hoe jij jouw circulaire aanbod toegankelijk en aantrekkelijk kunt maken i.s.m. de retailer of circulair ondernemer

Aan het woord

  • Arnoud van Vliet, Manager CSR & Quality bij de Zeeman
  • Marieke Kamphuis, oprichter van The Substitute
  • Antoine Heideveld, directeur Het Groene Brein

Praktisch

  • Datum: donderdag 10 november 2022
  • Tijd: 19.30 tot 21.00 uur. Inloop is vanaf 18.00 uur inclusief een hapje eten
  • Locatie: De Groene Afslag, Laren